Friday, October 16, 2009

Fiskehygge

"Du skal ikke kjøpe deg ei fiskestang, da? Fisking er en god aktivitet som hjelper til å koble litt ut," sa Jan-Erik da vi satt på toget inn til storbyen. "Jo, kanskje det," sa jeg, litt uforpliktende. En uke senere ringer jeg Jan-Erik og vi bestemmer oss for at vi denne dagen skal ta den helt ut, jeg kjøper sjøfiskestang, og etter en svensk innføring i fiskelivets gleder, bærer det sjøveien ut til en av Oslos mange ferieøyen, Hovedøen, du vet den med klosterruinene på.

Min første voksne fiskestang kommer raskt i bruk, og min første voksne sluk blir opphengt med noe som gjør at vi måtte etterlate den der. Kanskje den fant en make der nede på havbunnen, eller kanskje den rett og slett ikke var skapt for slike lange svev og dype dukk. Hvem vet?

Jeg er uansett nå den stolte far til en sjøfiskestang som fortsatt ikke har noen fiskeliv på samvittigheten, men den har på den annen side har hørt gutters hemmeligheter og funderinger over livet.

Nok snakk. Nå til bildene.

Og alle var enige om at det hadde vært en veldig fin dag...













6 comments:

Honningdal.jr said...

så kult! og kule bilder!

karoline Gangsø Bekkevold said...

Fine bilder, Pølle! Tipper det var vært turen, på tross av tapet.

Karoline Gangsø Bekkevold said...

..jeg mener "verdt turen". hvordan kunne en kommende norsklærer gjøre den feilen!!?!

Saxofonmannen™ said...

Har du noen hemmeligheter, Pølle? Noe du ikke forteller oss...?

(Word verification: "sylkwads" Fremmedord for "veldig skarp"?)

Paul Andreas said...

Honning: Takk!

Gangsø: Turen var VERDT det. Og vi har jo VÆRT der før en gang.

Sax: Ja.

David Aasen said...

Kos a gett.
Dere er søte da.