Sunday, October 29, 2006

A lovely day

Yesterday was a lovely day. It was a Saturday, it was weekend, it was a sleep longer day, and it was a outdoor-pølse-grilling-day!

Jan-Erik invited me to join him down to the lake Mjøsa (Norway's biggest and greatest lake) to spend some quality time, enjoying God's creation as well as grilling some pølse. (Pølse=almost hot dogs). The ones we had were Prior's Turkey and Cheese Pølser. They were tasty and the cheese burnt our tounges.

I had wanted to take the camera out for a ride this week, and I finally got to do it yesterday, taking some beautiful pictures that might end up on your wall some day.

It was such a nice day, the crisp cool air biting my nose and toes at once, the sun making me squint and smile, the food filling me up and satisfying my hunger, the good friend making me laugh and think.

Thank you, Jan-Erik for providing this good day for me, as well as a night to remember.

Thank you God for giving me what I need, just when I need it, and for being in control, always.



Arriving at the lakeside.


Holding tight to the tree's branch.


Shaking the cold out of my head.


Sun warming my face.


A row-boat dreaming of the days past.


Pølsegrilling with a smile.


It's hard to hold two pølses at once.

8 comments:

Honningdal.jr said...

å,så kosleig dere hadde det! ta meg med neste gang!! Jeg er flink til å grille pølser! Hva mener du forresten med at pølser er "almost hot dogs"....? Har jeg levd på en løgn i 24,5 år...??

Sven said...

Grilling pølses on the beach... that reminds me of this summer, when I grilled pølses on the beach. Det så gøy ut

Princess Of God said...

pølle!så koselig å se sånne høstbilder, få høstfølelse...ja jeg kunne faktisk lukte høstlukten og halvgrilla pølser...takk!
du er flott!

Honningdal.jr said...

åååååå....nå skjønte jeg det... jeg får skylde på jetlag.. jeg var i vennesla i helga. :)jd6610

Honningdal.jr said...

jeg vil forresten ha tilbake ketchupen min.......!!!!!!! det er Heinz asså, ikke Idun. var det Idun kunne dere bare beholdt den. på forhånd takk.

Paul Andreas said...

Forventa ikke så stor trafikk på bloggen på en mandag, men sannelig har jeg venner fortsatt...

LenaA: Jeg tenkte egentlig ikke på dobbeltbetydningen før du antyda det, jeg tenkte at Hot Dogs er noe mer enn pølser i brød, men det er vel nettopp det det er, pølser i brød. Jaja. Dualismen kom fram. Hvordan var Vennesla?
Du må skylde på din svigerbror, det er han som stod for all bevertning.

Sven: Det var gøy.

Jorun: Så koselig at du stakk innom. Håper dere KOSER dere i Addis.
Du er ikke så værst flott selv. :)
Lukta? Ja, jeg skal dusje, takk for hintet.

-pølle the man

Saxofonmannen™ said...

Æ vill å!

Mjøsa... [snufs] :'-)

Jon Kristian said...

Det så ut som veldig koslig piknikk ved mjøsa!